top of page

קורות חיים של העתיד

Updated: Dec 26, 2019

נראה לי שקורות החיים זהו כלי משעמם, עתיק, שבעיקר משטיח מאוד את כולנו וגורם לכולנו להיראות דומים... כמעט אותו הדבר... והרי כל אחד ואחת מאיתנו זה באמת פרח ייחודי...

קורות החיים בעיקר מחסירים מלא דברים חשובים לגבי ה״שווי המסחרי״ שלנו (נניח קשרים מקצועיים שיש לנו?), ובעיקר ממש אבל ממש לא מספרים שום סיפור עלינו... ועל התרומה שלנו לעולם העתידי המתהווה...

לפני כמה שנים העברתי קורס ביזמות במכללה באזורנו, ובאחת ההפסקות ניגש אליי אחד מהסטודנטים היותר מוכשרים בכיתה ושואל אותי את השאלה הבאה: סטודנט: ״הי, אני רוצה להתחיל להיכנס לשוק העבודה, האם זה בסדר שאשלח לך את קורות החיים שלי ותיתן לי הערות לגביהם...?״ ונדמה לי שהוא לא ציפה לתשובה הבאה... אני: ״ ולמה אתה זקוק לקורות חיים...?״ * שתיקה ומבוכה קלה* ** בליעת רוק ** ***כיחכוח בגרון*** תשובה: סטודנט: ״מממ, מה זאת אומרת? הרי זו הדרך היום להשיג עבודה היום לא...?״ אני: ״ אולי זו בכלל דרך להשיג ראיון עבודה ולא עבודה...?״

יש לי בעיה עם כל העולם הזה של קורות חיים. כמו צאן בדרך ל.... אנחנו מורידים טמפלייטים (אוף) מהאינטרנט לקורות חיים, שדי כולם נראים אותו דבר (זה באמת עדיין קורה??), מכניסים את הפרטים שלנו למשבצות של לימודים, ניסיון תעסוקתי וכדומה, מי שממש מגניב מוסיף גם התנדבות ותחביבים (תעצרו את הרכבת), ואז יוצאים עם הדף המאושר אל העולם ומבינים ש...אופס...יש עוד מלא שהורידו את הטופס הזה מאתר כזה או אחר....ויש תור ארוך של יפים ויפות שגם למדו ועבדו והתנדבו בכיתה י׳...

נראה לי שקורות החיים זהו כלי משעמם, עתיק, שבעיקר משטיח מאוד את כולנו וגורם לכולנו להיראות.... דומים... כמעט אותו הדבר... והרי כל אחד ואחת מאיתנו זה באמת פרח ייחודי... וקורות החיים בעיקר מחסירים מלא דברים חשובים לגבי ה״שווי המסחרי״ שלנו (נניח קשרים מקצועיים שיש לנו?), ובעיקר ממש אבל ממש לא מספרים שום סיפור עלינו... ועל התרומה שלנו לעולם העתידי המתהווה...

ואנחנו עדיין שבויים בקונספציה של מישהו יזמין או ייקח אותי כי למדתי או עבדתי שם ושם (כמה זה לא מעניין? ולא רלבנטי בעליל), ומצד שני לא מבינים שאין כאן מעסיק שעושה לי טובה שיזמין אותי לראיון עבודה בתור ביחד עם עוד עשרות או מאות...אלא יש כאן אותי, ואני מביא איתי הצעת ערך ייחודית ואולי בכלל אני צריך לראיין את המקום הראוי לקבל ולהנות מהשפע הייחודי שאני מביא איתי...?

אז מה כן...?

כן - לפתח נטוורקינג מקצועי ואישי כל הזמן כדי שיעבוד בשבילי ברגע שאני זקוק לו
כן - לפתח *סיפור* והצעת ערך ייחודית שאני מביא לעולם, ושהעולם ירצה לחפש ולמצוא דווקא אותי דרך פרקטיקות מעולם ה Storytelling
כן - לפתוח ב Wix אתר אישי שמספר את הסיפור האישי שלי
כן - אפשר גם לפתח קורות חיים יצירתיים...אחרים...למשל בווידאו של 2 דקות שמספר משהו מיוחד שלי...
כן - אולי נפתח קורות חיים במקום של ה - 10-20 שנים האחרונות, קורות חיים של ה - 10-20 שנים הבאות...? נראה לי יותר מעניין מה הערך שאני מתכנן להביא לעולם ב - 10-20 שנים הבאות, חלומות ותקוות, ואז נחשוב איך אתה אדון מעסיק אולי יכול להשתלב בתוכניות עתיד שלי...?

אשמח מאוד למחשבות בנושא ואשמח מאוד לראות מי מרימה/ם את הכפפה, באיזו מכללה, אוניברסיטה, מוסד אלטרנטיבי כלשהו, להרים סמסטר הבא את הקורס הראשון של: קורות החיים של העתיד? שיהיה בו מקום ליצור את הסיפור הייחודי שלי, כלים אחרים, אומץ, הצעת ערך, ועוד?

בהצלחה!

bottom of page