top of page

הידעתם שלחיי הלילה של אמסטרדם יש ראש עיר?

The Night Mayor of Amsterdam

משרד ראש העיר של הלילה נוסד ב- 2014 בחיבור עם הקרן NGO - "Night Mayor Foundation.

כיום, פועלים בהולנד 10 ראשי עיר של הלילה בערים שונות. באמסטרדם, Shamiro van der G eld נבחר ב-2018 והוא ה-Night Mayor of Amsterdam.

אבל רגע לפני המספרים והשמות…

מה זה אומר להיות ראש העיר של הלילה?

עיקר התפקיד הוא לחבר בין תעשיית חיי הלילה ובין העירייה. לתת מענה צרכים של כלל השותפים. לעסוק בענייני רגולציות, בעיות שעולות בין דיירי השכונות לעסקים שפועלים בשעות הלילה ולפעול לשיפור, סדר וחיי לילה תקינים. לפתח שיתופי פעולה וחדשנות חוצת מגזרים. שיתופי הפעולה הללו ממצבים את אמסטרדם כעיר חדשנית, איכותית ומתפתחת.

במשפט אחד: שאנשים יחגגו כראוי, אבל גם שאנשים ישנו טוב.

אז מה קורה בשטח?

באמסטרדם "עוברים" כ- 5 מיליון תיירים בשנה - ואין ספק שמישהו צריך לעשות סדר בלילה. אז איך עושים סדר למשל? דוגמה לכך היא צוותים שעובדים בסופי שבוע בין 23:00-5:00 אוכפים חוקים כמו למשל האיסור על רכיבת אופניים החל מהשעה 23:00, מתערבים כשיש מריבות, עוזרים לאנשים כשהם מבקשים עזרה בדרכי התניידות, או כשהם מבקשים הכוונה למקומות יציאה ואפילו עוזרים לאנשים כשהם לא מרגישים טוב (נגיד שיכורים קצת).

עוד דוגמה? ראש העיר של הלילה הקודם, Mirik Milan, ביקש ליצור יתרון עבור התושבים שגרים מסביב למקום בילוי ושהמקום ישמש גם אותם. כך לדוגמה מועדונים שבלילה מיועדים למסיבות וביום מהווים משחקייה לילדים.

bottom of page