top of page

משהו חדש נולד - נקודת ארכימדס ברוכה הבאה

Updated: Dec 26, 2019

לכולנו יש רגעים בחיים שבהם מתחברות הנקודות של הניסיון, הידע ,Networking והחוויות שצברנו עם הזדמנויות וביחד נוצרת לה נקודת ארכימדס חדשה.

אצלנו הבחירה – מה נעשה עם אותה נקודה – נלך על זה? ננוע עם התנועה? נקפא? לאיזה כוח משיכה אנחנו נענים לקיים, המוכר או לחדש?

אצלי נולדה נקודה כזו ממש עכשיו והבחירה נעשתה.

במסע חיי האישי והמקצועי המשולבים יחדיו כי הרי אין הפרדה באמת, יש כמה נקודות ארכימדס של צמיחה ותנועה ממעלה שניה.

הראשונה לפני 20 שנה – הצטרפתי לאינטל חיפה, מחלקת משאבי אנוש, עבדתי במגוון תפקידים מרתקים - המקום בו התעצבה דמותי המקצועית, רכשתי ניסיון וידע, חיבורים ושפה שאני מרגישה שזורמים בגופי והפכו להיות חלק ממני.

ביחד עם לידתו של צור, בני הרביעי החלטתי שיש מקום ללידה מקצועית חדשה, יצאתי ללא נודע והחלטתי להצטרף לעולם החינוך. אותו זרע שנזרע בי בילדותי מאמי ז"ל נבט וצמח והפך לתנועה חדשה.

הגעתי למקום הכי מצמיח, אנושי, חם ואוהב שיכולתי לקוות – ארגון "ערי חינוך". נבחרת של אנשים מוכשרים, מקצועיים ונועזים שביחד פעלנו ליצירת שיתופי פעולה, שרואים את היחיד ויוצרים ביחד עולם חינוכי טוב יותר. בהשראת יעקב הכט, מייסד ומנכ"ל הארגון, אבי הרוחני למדתי על העולם ועל עצמי, זכיתי לעבוד "בבי"ס דמוקרטי למבוגרים" שבזכותו הצמחתי כנפיים.

אחרי הובלת תכניות חינוכיות בארץ ובעולם: "מסעתיד", סיורים חינוכיים לאנגליה ופינלנד, תוכניות רשותיות לפיתוח מודלים חינוכיים המשכתי להתנסות הבאה בחיי.

רגל פה רגל שם – שילבתי בין אגף מו"פ במשרד החינוך כדי ללמוד כיצד מערכות ממשלתיות גדולות פועלות ורגל שניה בחברת אידאה.

חברת אידאה מובילה מסעות למידה מקצועיים כ- 10 שנים , מעל 150 מסעות ביותר מ – 20 מדינות. בנוסף, מסעות ארגוניים במגוון מגזרים להטמעת תרבות של "סדר בתנועה" בעולם של יזמות וחדשנות.

במקביל הרגשתי שמדויק עבורי ללמוד התמקדות (Focusing), יזמתי קורס בהובלת רונה שפריר, המומחית בתחום והיום אני בקורס מתקדם. אני לומדת שפה חדשה– שפת הגוף וההקשבה. ממליצה!


והנה....נקודת ארכימדס חדשה נולדה, ממש גדולה. תחושה של לידה חמישית – "משהו חדש נולד".

בשיתוף עם מעין זוהר, המומחית בעיצוב ובתהליכי פיתוח ולמידה וערן שביט, שנוטע בי אומץ ותנועה אנו יוצאים לדרך משותפת חדשה. שלושה חברים עם תחומי מומחיות שונים ומגוונים ואמונה משותפת.

כמו בכל תנועה חדשה יש הכל מהכל – רגעים של התלהבות, התרגשות ויצירה לצד חששות, שאלות, אי וודאות.

עם הרבה תשוקה, התרגשות וחוויה של יצירה חדשה – אנחנו יוצאים לדרך משותפת עם כאבי גדילה של התחלה ותחושה של חיים וצמיחה..


bottom of page