top of page

נסיון מקצועי רלוונטי - אמא

Updated: Dec 18, 2019

אני אמא עם 12 שנות נסיון,

שהם למעשה הרבה יותר כי לעולם לא יצאתי באמת להפסקה…

יש לי שותף אחד ושלושה פרוייקטים בצמיחה מתמדת, דומים מאוד במהות אך שונים ומותאמים אישית בפרקטיקות היומיומיות.

איפה קיבלתי הכשרה? אני בתכנית של פיתוח מקצועי החל מהיום הראשון בעבודה!

יש לי 3 מאמנים אישיים - קשוחים, תובעניים, דורשים לא פחות מהכי טוב שאני יכולה. כשאני מתקשה, לא מבינה הם חוזרים שוב ושוב על התרגול עד שאני לומדת, ואז - מייד מתקדמים לנושא הבא…

הטריק שלהם הוא להזין אותי באהבה אין סופית ולמלא אותי בכוחות חיים אדירים!

הוכשרתי אצל מיטב המורים -

יש לי שני מאסטרים, גידלו אותי מגיל אפס, הנחילו בי את המהות והעניקו לי את מיטב הפרקטיקות המוצלחות להורות ואמהות, ביחד איתם למדתי מה עובד נהדר ומה פחות, מה חשוב לעשות וממה עדיף להמנע.

ויש לי גם שותף - הקמנו את השותפות הזו ביחד, לפני 12 שנה, שנינו היינו אז צעירים חסרי נסיון, נכנסנו לתחום מתוך תשוקה ותחושת יעוד, עם בטחון מעורבב בהרבה חששות מהלא נודע.

בפרוייקט הראשון המשותף שלנו פשוט קפצנו למים!

ככה, בלי נסיון, עם הרבה אינסטינקטים בריאים, אמונה ואופטימיות ריאליסטית.

היה לשנינו נסיון חיים רלוונטי בהדרכה, עבודה עם אנשים , עבודת צוות, משפחתיות, חווית ילדות משמעותית.

גם התחביבים שלנו עמדו לטובתנו - טיולים והרפתקאות, ריקוד וגמישות, אומנות ויצירה, חשיבה יצירתית, ריצה, רכיבה…

צמחנו והתפתחנו - למדנו תוך כדי תנועה, ניסינו, נכשלנו, שינינו, התאמנו, למדנו, שאלנו

ובעיקר - למדנו:

  1. להקשיב - למאמנת האישית שלנו, לצרכים שלה, לרגשות הסמוים והגלויים.

  2. לנוע עם הדרך - להיות כל הזמן עם היד על הדופק, לא להאחז בפרקטיקות, להשאיר מקום לגמישות, לתנועה חדשה לבוא

  3. לעבוד ביחד - זה לא תמיד פשוט, ואנחנו שונים אבל זה בדיוק מה שמגדיל לנו את הסיכויים להצליח להתמודד עם האתגרים הרבים שבפרויקט המופלא הזה.

לפרויקט השני באנו כבר יותר נינוחים...

עם תובנות ולמידות, ועדיין, הרבה פרפרים בבטן, חששות מהתחלה נוספת, מעומס…

כבר בהתחלה הגיעו הלמידות -

  1. הבנו שנדרשות כאן התאמות,

  2. שאין דרך אחת שמתאימה לכולם,

  3. חידדו את ההבנה שהקשבה בלב פתוח היא מפתח להצלחה,

  4. למדנו שאמנם 99% מהזמן מושקע בתפעול השוטף אבל חייבים לייצר זמן להשקיע גם בשותפות כדי לא לאבד את הדרך.

  5. חידדנו את התפקידים של כל אחד מאיתנו, זיהינו את החוזקות וייעלנו את ההתנהלות שלנו,

  6. למדנו ליצור שיתופי פעולה לקידום הפרוייקט, בעיקר סביב אתגרים מורכבים

  7. למדנו לשתף קולגות במורכבויות, להתייעץ וללמוד מנסיון של עמיתנו.

הפרויקט השלישי הגיע כבר באופן טבעי,

  1. זרימה משוחררת ופשוטה, פחות צורך לנהל את הפרויקט, יותר לנוע איתו, לכוון, להיות בשבילו קרקע לצמיחה.

  2. הוא לימד אותנו הדדיות - לסמוך על עצמנו ועליו, להיות קשובים לקול הפנימי שלנו ושלו, לצעוד ביחד לגלות דרכים חדשות, לשחרר ולהשתחרר מתפיסות, הנחות, מוסכמות, דעות...

  3. להיות בנוכחות גבוהה, בעירנות ובחיות המאפשרת לדברים לצמוח בצורה מיטבית ועם כמה שפחות התערבויות.

היום אני על סף הקמת שותפות נוספת, מרגישה בהרבה מובנים באותה נקודה לפני 12 שנה,

אבל עם נסיון חיים אדיר, בטחון, נוכחות גבוהה, קשובה לקול הפנימי שלי, מודעת לערך ולחוזקות שלי, מכירה היטב את ארגז הכלים העשיר (שתמיד נמצא בהתחדשות)

ועם גיבוי מהשותף הראשון, האחד והיחיד שלי לחיים,

נרגשת מהדרך שתתגלה, מלאת אנרגיית יצירה…

יוצאת לדרך

bottom of page